Chasing Nuts

sobota, marca 18, 2006

Faza eksperymentów

Od początku swojej gry, zapisuję statystyki wszystkich swoich sesji na PokerCharts. Strona dość przejrzysta i pomocna, fajna rzecz dla każdego, kto lubi takie zabawki. Dziś porównałem sobie te statystki z tym co robiłem przy pokerowych stołach do tej pory.

Swoją grę mogę podzielić na dwa okresy. Pierwszy - od maja do sierpnia 2005, drugi - od końca sierpnia do dziś. W pierwszym okresie grałem tylko Hold'em, w 95% stoliki shorthanded $25NL i $50NL. Szło dużo lepiej niż się z początku spodziewałem. W sierpniu mój bankroll wynosił około $1200 (i to po kilku cashout'ach już), wtedy też zrobiłem wypłatę większą niż wszystkie poprzednie - $1000. W drugi okres wszedłem więc z dużo mniejszym bankrollem. Zacząłem trochę eksperymentować - Omaha, Stud, Draw, Hold'em Fixed Limit, multi-tabling, turnieje Multi-Table i Sit'n'Go. Trochę było tego za dużo, żeby do wszystkiego należycie się przyłożyć, zysków prawie nie przynosiło, a ucierpiał też na tym mój podstawowy Hold'em NL. Bankroll rósł w tempie $1.4/h, zdecydowanie wolniej niż w pierwszym okresie ($5.8/h). Dziś wynosi około $350 (w międzyczasie parę mniejszych wypłat), przez co gram oczywiście stawki $0.1/0.25, nie wyższe.

Z perspektywy bankrollu można powiedzieć, że ostatnie pół roku było zmarnowane. Wiele razy sam miałem takie wrażenie, zawiedziony gorszymi wynikami. Teraz jednak tak nie myślę. Każdy powinien spróbować wielu rzeczy, zanim zdecyduje się na specjalizację w jednej, poza tym pozwala to wyrobić sobie spojrzenie na pokera pod wieloma różnymi kątami. Gram dopiero rok i dużo pokerowej drogi jeszcze przedemną. Te kilkaset lub trochę więcej dolarów, których nie zarobiłem, mogłyby teraz stanowić całkiem sporą część ogólnych zysków, ale niedługo będzie to tylko kilka buy-in'ów na stoliki o wyższych stawkach niż obecne. Taką mam przynajmniej nadzieję. Zresztą zawsze było na plus, więc nie mogę narzekać.

Obecnie planuję skoncentrować się na Hold'emie No-Limit, grać stoliki oraz turnieje Multi-Table i Sit'n'Go. Stawki zależnie od wysokości bankrollu, na budowę którego poświęcę teraz większy nacisk zmniejszając ilośc i wielkość wypłat.

Na pewno jeszcze wrócę kiedyś na poważnie do Omahy, ale nie w najbliższym czasie. Swoją drogą to bardzo ciekawa i z pewnością dochodowa gra szczególnie na niższych stawkach, gdzie dużo jest graczy nieznających do końca zasady gry. Na wyższych na pewno będzie sporo truniej.

3 Comments:

At poniedziałek, marca 20, 2006 8:55:00 PM, Blogger JaPilot said...

Czy strona którą podajesz PokerCharts to coś takiego on-line jak program PokerTracker ?

 
At wtorek, marca 21, 2006 11:53:00 PM, Anonymous Anonimowy said...

Witam! Stronka faktycznie b fajna.Czekam na dalsze przemyslenia bo świetnie to sie czyta.
Życze sukcesów i pozdrawiam

 
At sobota, marca 25, 2006 2:10:00 AM, Blogger SzajbuS said...

PokerCharts sluzy tylko do "skladowania" wynikow i typow sesji, nie importuje historii rozdan. Poker Tracker nie jest uzyteczny dla takich roomow jak np SportingBet czy inne nieudostepniajace historii, wiec gdzies musze trzymac wyniki takich gier :)
z tego co pamietam mozna przez miesiac uzywac PokerCharts za darmo - polecam

 

Prześlij komentarz

<< Home